حماسه 18 اردیبهشت

راستش وقتی سن آدم از سی می گذره یه حس و حال خاصی به سراغش می یاد که توصیفش تو دایره ی لغاتی که می شناسم نمی گنجه؛ توی جمعمون این حس رو شاید الان حسام بهتر از هر کس دیگه ای درک کنه؛

بگذریم...

قصد گرفتن جشن تولد نداشتم؛ آخرین جشن تولدم هم به سه یا چهار سال قبل بر می گرده اما امسال بهتر دیدم از قالب این چند سال بیام بیرون و خوشحالم می کنید که به بهونه ی جشن تولدم پنجشنبه 21 اردیبهشت (از ساعت 9 به بعد) به منزلمون تشریف بیارین و دور هم جمع باشیم.

می دونم وسط برجه و جیب بیشتر دوستان بخصوص اصحاب رسانه خالی! اینو خوب درک می کنم اما اصلاً فکر نکنین که این موضوع باعث میشه از خیر کادوی تولد بگذرم!

از اونجایی که سفر بسیار پر خیر و برکت اخیر به خطه ی سرسبز و راننده پرور شمال، درس های بسیار آموزنده و ماندگاری برای من و سایر دوستان داشته و از اون جمله رسیدن به این نکته تاریخی و محوری که همواره دیکتاتوری بهتر از دموکراسی جواب می ده و از اونجایی که ایام الله تولد بنده با ایام همایونی نمایشگاه کتاب پیوند خورده و باز از اونجایی که بین من و کتاب پیوندی دیرین بسته شده لذا اهدای کادوی تولد در قالب "کتاب" رو برای کلیه ی مدعوین عزیز توصیه و تجویز می کنم.

ایضاً از اونجایی که نمی خوام احیاناً تشابه و تسامح و تساهلی جهت انتخاب کتاب در خاطر پرخاطر دوستان خوبم به وجود بیاد، برای هر یک از دوستان، مجرد یا زوج، عناوین پیشنهادی کتاب رو با ذکر انتشارات (صرفاً جهت سهولت امر!) در جلوی اسامیشان اعلام می نمایم! (ببینید چه بچه ی خوبی ام؟!)

باشد تا به این بهانه اگه تا حالا به نمایشگاه کتاب نرفتین، برین و در کنار کار بسیار حاشیه ای خرید کتاب به امر بسیار دلنشین و صد البته خطیر خرید سوغاتی های کرمانشاهی و بستنی های جورواجور و سیب زمینی سرخ کرده ها و هزار البته تلاش مقدس برای ایجاد روابط دیپلماتیک با سایر آفریده های زمینی بپردازید و حظ اش را ببرید!

مشغول الذمه اید اگه در ثواب اعمال هر یک از مناسکی که گفتم یادی از من نکنید... (-:

از طرف بنده و همسر نازنینم، دوستان خوب و عزیزم به شرح ذیل دعوتند:

دوستان متأهل (به ترتیب الفبا )  :D

 

پارسا و مونا

کتاب دالووی

اثر ویرجینیا ولف

نشر نیلوفر

 

صادق و پریسا

کتاب سرخ و سیاه

اثر استاندال

نشر مرکز

 

صدرا و فروغ

کتاب مرگ قسطی

اثر فردینان سلین

نشر مرکز

 

مسعود و افسانه

کتاب آناکارنینا

اثر تولستوی

نشر نیلوفر

دوستان نیمه متأهل :D

 

حامد و نازنین

کتاب عشق سالهای وبا

اثر گارسیا مارکز

نشر آریابان یا روزگار

دوستان مجرد (به ترتیب الفبا )  :D

 

بهنام

کتاب ژرمینال

اثر امیل زولا

نشر نیلوفر

 

جواد

کتاب وداع با اسلحه

اثر همینگوی

نشر نیلوفر

 

حسام

کتاب گتسبی بزرگ

اثر فیتز جرالد

نشر نیلوفر

 

زهرا

کتاب کشتن مرغ مینا

اثر هارپر لی

نشر امیرکبیر

 

عاطفه

کتاب جاودانگی

اثر میلان کوندرا

نشر علم

 

گلاره

کتاب جین ایر

اثر شارلوت برونته

نشر جامی

 

هادی

کتاب موبی دیک

اثر هرمان ملویل

نشر امیرکبیر

 

تبصره: هزار البته حضور خود دوستان را عشق است؛ بی خیال هر چیز خاطر خراب کن!

در آخر بهتون قول می دم ثواب خوندن همه ی این خزعبل نوشته های ادبی رو هدیه به روح پر فتوح همه تون کنم و آرزو کنم که همیشه جسم و دلتون سالم و پاک باقی بمونه.


امضا: کمیل، 18 اردیبهشت 91